PETICE

#30PROPRAHU #PRAHULIDEM #30STAČÍ

Podepište petici za zklidnění dopravy v Praze!
Podpořte prosazování bezpečnější a udržitelnější dopravy.

Můžete to udělat online nebo osobně na jednom z následujících sběrných míst:

Bistro Střecha, Křemencova 7, Nové město  –  Po – So 11.00 – 24.00
ROH, družstevní kavárna, U Božích bojovníků 606, Žižkov  – Po – Ne 14.00  – 22.00
Obživa – odběrné místo, Za poříčskou bránou 7, Karlín  –  Po – Čt 10.00 – 19.00
Zelená klubovna, náměstí Hrdinů 1125/8, Praha 4 –  Po – St 11.00 – 17.00
Knihkupectví Xao, Krymská 227, 101 00 Praha 10, Vršovice  –  Út – Pá 14.00 – 19.00 So 11.00 – 17.00
Knihkupectví Ostrov, Ostrovní 132/17, 110 00,  Nové Město  –  Po – Pá 10.30 – 18.00
Kancelář AutoMatu, Slezská 11, 120 00, Praha 2  –  Po – St 9.00 – 16.00
Bike Kitchen Praha, ostrov Štvanice, Holešovice, Praha 7  – Út, Čt 18.00 – 20:30
Hangár Pub, Jirečkova 15, Holešovice, Praha 7 – Po – Pá 17:00 – 22:00, So – Ne  15:00 – 22:00

Níže najdete petici ke stažení, budme rádi, když ji budete šířit.
V případě dotazů se obraťte na petice@30proprahu.cz
nebo na číslo +420 773 779 403.

Petici podepisujte fyzicky i online!
Pro záměr projednání na zastupitelstvu se počítají jen fyzické podpisy, pro vytvoření tlaku na zodpovědné politiky a političky se ale počítají všechny podpisy. Při komunikaci se samosprávnými orgány budeme vždy pravdivě uvádět, kolik podpisů je fyzických a kolik přímo z Prahy.

Petice za komplexní přípravu systematického zklidnění automobilové dopravy v hlavním městě Praze
a narovnání podmínek pro jednotlivé módy dopravy
na úrovni hlavního města 

My, níže podepsané občanky a občané se obracíme na zastupitele hlavního města Prahy a městských částí Praha 1-10, jakož i na Ministerstvo dopravy ČR s žádostí o přijetí změny základního rychlostního limitu z 50 km/h na 30 km/h na převážné většině komunikační sítě vnitřní Prahy, podobně, jak se tomu stalo např. v Bruselu, Paříži či Helsinkách. Zavedení maximální povolené rychlosti 30 km/h jako základního tempa na místních komunikacích 1., 2. a 3. třídy požadujeme v obytném území hlavního města přinejmenším uvnitř městského okruhu, z něhož lze udělovat výjimky, nikoliv naopak.

Při projektování tohoto opatření je nutné vycházet ze zásady, že rychlost 30 km/h má smysl všude tam, kde žijí a pohybují se lidé. Současně je třeba zachovat efektivitu a konkurenceschopnost veřejné dopravy. Při projednávání tohoto celoplošného opatření s městskými částmi je nezbytná aktivní koordinační role samosprávy hl. m. Prahy.

Pro zklidňování širšího centra by logicky dávalo smysl spojit rozšiřování pěších a obytných zón s vymisťováním zbytné automobilové dopravy nejen z historického centra.

Taktéž si lze těžko představit zklidňování dopravy v širším centru Prahy bez řadu let slibované postupné přeměny magistrály na městskou třídu, jež zahrne všechny způsoby dopravy včetně pěší, cyklistické i městské hromadné dopravy na úkor prostoru pro individuální automobilovou dopravu.

Dokončování okruhů, radiál, nebo další zkapacitňování sítě pro automobilovou dopravu není argumentem proti zklidňování dopravy v ulicích, kde tranzitní doprava tvoří výraznou menšinu uskutečňovaných cest.


Text petice ke stažení:

Přejít nahoru